حرفهايي برای نگفتن.......

در جمع من و اين بغض بی قرار
جای تو
خالی

۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

درباره الی یا دروغ!!!!!

فکر میکنم همه دوستان دیگه فیلم آقای اضعر فرهادی سازنده "چارشنبه سوری"یعنی در باره الی را دیده باشند.
از همان شات های نخست من متوجه شدم که با فیلم متفاوتی سرو کار دارم، پس کمر بندم رو محکم بستم.
و همین طور هم شد در باره الی واقعا فیلم دیدنی و جذاب و خوش ساختی بود چه به لحاظ فنی ،صدابرداری و صداگذاری،نور و فیلم برداری و نوع برخورد با شاتها و چه از نظر هنری و آن روی سکه حرفهای یه آدمی مثل اصغر فرهادی.
اگر از بازیشروع کنیم، دو بازیگر نقش امیر و پیمان با وجود اینکه تا بحال بازی از آنها ندیده بودم فوقالعاده بودند و سپیده هم با بازی کم نظیر گلشیفته بسیار به واقیت نزدیک میشد
اما در باره فیلم آنچه که بسیار مهم است چرخش درام هول یک پدیده بد اجتماعی یعنی دروغ میچرخد،از سکانسهای ابتدایی فیلم زمانی که میفهمیم سپیده در باره ویلا به امیر دروغ گفته تا مسافرتشان بهم نخورد و کم کم همه بهم دروغ میگویند تا انتهای فیلم این را گفتم که نظر دوستان را بدانم و نمیخواستم نقد بنویسم که در ایم مقال نمیآید

۲ نظر:

  1. از دروغ متنفرم ولی احساس نمیکنم این فیلم ترویج
    دروغ و دروغگویی باشه. بیشتر پس از دیدن فیلم آدم به این نتیجه میرسه که چقدر دروغ میتونه خطرناک و
    بد باشه و گاهی حتی بهترین زندگیهای رو هم نابود کنه. درهر صورت من که از دیدن این فیلم نهایت لذت رو بردم.پس از مدتها بالاخره یه فیلم با ارزش دیدم.
    ممنون از پستی قشنگی که گذاشتی عزیزم.
    میم

    پاسخحذف
  2. مرسی خانومم که همیشه میای وسر میزنی دورت بگردم
    ایمان

    پاسخحذف